МОДЕЛЮВАННЯ БУДІВЕЛЬНИХ КОНСТРУКЦІЙ МАШИННОГО ВІДДІЛЕННЯ СУДНОНАВАНТАЖУВАЧА ДЛЯ ВИЯВЛЕННЯ ПРИЧИН ПОНАДНОРМАТИВНОЇ ВІБРАЦІЇ

Автор(и)

  • Володимир Олексійович Попов Вінницький національний технічний університет
  • Аліна Володимирівна Попова Донецький національний університет імені Василя Стуса, Вінниця

DOI:

https://doi.org/10.31649/2311-1429-2021-1-88-99

Ключові слова:

суднонавантажувач, напружено-деформований стан, власні та вимушені коливання, корозія, резонанс, вібрація, амплітуда, частота, віброшвидкість, віброприскорення

Анотація

У статті узагальнено результати скінчено-елементного моделювання напружено-деформованого стану несучого металокаркасу машинного відділення суднонавантажувача закордонного виробництва, розташованого на території порту м. Южного під дією джерел вібрації від приводу піднімання-опускання стріли. Модель розроблено з урахуванням технічного стану споруди в цілому, який встановлений при візуальних та інструментальних дослідженнях. Досліджено обертальні компоненти приводу піднімання-опускання стріли суднонавантажувача, засоби забезпечення плавного пуску приводу, виявленні проектні недосконалості приводу. Виконано кінематичні та динамічні розрахунки на предмет визначення основних вібраційних характеристик обертових компонент приводу (двигун, циліндричний редуктор, зубчаста передача, гальмівні та канатні барабани).

Розроблено ефективну методику експериментальних досліджень, яка включає розробку схеми встановлення датчиків на будівельних конструкціях опорної рами машинного відділення, експериментальні виміри віброхарактеристик (віброамплітуда, віброшвидкість, віброприскорення) та їх математичне опрацювання.

Виконано порівняння теоретично розрахованих вимушених частот коливань структурних одиниць споруди з експериментально визначеними даними, та локалізацію найбільш небезпечного джерела вібрації.

Виявлено основну причину понаднормативної вібрації будівельних конструкцій суднонавантажувача – зниження жорсткості рами приводу внаслідок суттєвого корозійного зносу і, як наслідок, резонування обертальних компонент приводу з власними коливаннями рами приводу споруди.

Розроблена методика підсилення будівельних конструкцій машинного відділення, які зазнали найбільших пошкоджень від корозії протягом тривалої експлуатації, для зниження рівня вібрації до прийнятних меж та подальшої нормальної експлуатації споруди.

Біографії авторів

Володимир Олексійович Попов, Вінницький національний технічний університет

к.т.н., доцент кафедри будівництва, міського господарства та архітектури, Факультет будівництва, теплоенергетики та газопостачання

Аліна Володимирівна Попова, Донецький національний університет імені Василя Стуса, Вінниця

студент. Факультет хімії, біології та біотехнологій

Посилання

Popov V. O., Kurdybakha V. M. Inzhenernyy dosvid vizualʹnoho ta instrumentalʹnoho obstezhennya sudnonavantazhuvachiv. Suchasni tekhnolohiyi, materialy i konstruktsiyi v budivnytstvi. Naukovo-tekhnichnyy zbirnyk. Vinnytsya, VNTU, 2018-2. S. 12 – 18.

Popov V.O., Kurdybakha V. M., Hrytsun O. V. Modelyuvannya budivelʹnykh konstruktsiy sudnonavantazhuvacha pid diyeyu klimatychnykh vplyviv. Suchasni tekhnolohiyi, materialy i konstruktsiyi v budivnytstvi. Naukovo-tekhnichnyy zbirnyk. Vinnytsya, VNTU, 2019-1. S. 13 - 20.

Stepanov A. L. Portovoe perehruzochnoe oborudovanye. M., Transport, 1996, 328 s.

Panovko YA.H., Hubanova Y.Y. Ustoychyvostʹ y kolebanyya upruhykh system: Sovremennye kontseptsyy, paradoksy y oshybky. 3-e yzd., M.: Nauka. Hl. red. fyzyko-matematycheskoy lyteratury, 1979, – 384 s.

Navantazhennya i vplyvy. Normy proektuvannya. DBN V.1.2-:2006. [Na zaminu SNyP 2.01.07-85 (krim rozdilu 10)]. [Chynnyy vid 2007-01-01] – K. : Minbud Ukrayiny, 2006. – 71 s. – (Derzhavni budivelʹni normy Ukrayiny).

Stalevi konstruktsiyi. Normy proektuvannya. DBN V.2.6-168:2014. Na zaminu DBN V.2.6-163:2010 u chastyni rozdilu 1 ta DSTU B V.2.6-194:2013. [Data nadannya chynnosti 01.01.2015 r.] – K.: Minrehion Ukrayiny, 2014. – 199 s. – (Natsionalʹnyy standart Ukrayiny).

Prohyny i peremishchennya. Vymohy proektuvannya. DSTU B V.1.2-3:2006. Vved. Z 1 sichnya 2007 r. na zaminu rozdilu 10 SNyP 2.01.07-85. K.: Minbud Ukrayiny, 2006. – 10 s.

Popov V.O. Bezfundamentni bashty-atraktsiony z vysokotochnym stovburom. Monohrafiya / V.O. Popov, I.P. Kondratenko, A.P. Rashchepkin. – Vinnytsya: UNIVERSUM-Vinnytsya, 2009. – 208 s.

Remont i pidsylennya nesuchykh i ohorodzhuvalʹnykh budivelʹnykh konstruktsiy i osnov promyslovykh budynkiv ta sporud. Derzhkomitet Ukrayiny z budivnytstva i arkhitektury. DBN V.3.1-1-2002. Kyyiv. 2003, 82 s. – (Derzhavni budivelʹni normy Ukrayiny).

Otsinka tekhnichnoho stanu stalevykh budivelʹnykh konstruktsiy, shcho ekspluatuyutʹsya. DSTU B V.2.6-210:2016. K., «DPUkrNDNTS»: Minrehion Ukrayiny, 2017. – 80 s. – (Natsionalʹnyy standart Ukrayiny)

##submission.downloads##

Переглядів анотації: 0

Опубліковано

2021-12-29

Як цитувати

[1]
В. О. Попов і А. В. Попова, «МОДЕЛЮВАННЯ БУДІВЕЛЬНИХ КОНСТРУКЦІЙ МАШИННОГО ВІДДІЛЕННЯ СУДНОНАВАНТАЖУВАЧА ДЛЯ ВИЯВЛЕННЯ ПРИЧИН ПОНАДНОРМАТИВНОЇ ВІБРАЦІЇ», СучТехнБудів, вип. 30, вип. 1, с. 88–99, Груд 2021.

Номер

Розділ

МОДЕЛЮВАННЯ ПРОЦЕСІВ БУДІВЕЛЬНОГО ВИРОБНИЦТВА

Метрики

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають

1 2 > >>