МЕТОД РЕКОНСТРУКЦІЇ БАЛОЧНИХ МОСТІВ БЕЗ ЗУПИНКИ ЇХ ЕКСПЛУАТАЦІЇ УЛАШТУВАННЯМ НОВОЇ ЗБІРНО-МОНОЛІТНОЇ ПРОЛІТНОЇ БУДОВИ

Автор(и)

  • Володимир Олексійович Попов Вінницький національний технічний університет https://orcid.org/0000-0003-2379-7764
  • Ірина Вікторівна Маєвська Вінницький національний технічний університет https://orcid.org/0000-0001-5999-6824
  • Аліна Володимирівна Попова Донецький національний університет імені Василя Стуса, м. Вінниця https://orcid.org/0000-0003-3576-5823
  • Максим Ярославович Жиловський Вінницький національний технічний університет

DOI:

https://doi.org/10.31649/2311-1429-2021-2-5-15

Ключові слова:

мостова споруда, пролітна будова, напружено-деформований стан, струнобетонні балки, корозія арматури, карбонізація бетону, температурно нерозрізний блок, деформаційний шов

Анотація

У статті описано метод реконструкції аварійної мостової споруди заміною пролітної будови без зупинки її експлуатації з урахуванням складних ґрунтових умов будівельного майданчика на прикладі об’єкту, розташованого на дорозі державного значення М-21 поблизу с. Пултівці Вінницької області. Виконано огляд технічного стану балочних мостових споруд малої та середньої довжини, що, в основному, експлуатуються в Україні, пролітні будови яких являють собою систему струнобетонних попередньо напружених мостових балок. Описано способи збільшення пропускної здатності мостів, які застосовувались у радянський час. Доведено системний характер дефектів і пошкоджень збірних струнобетонних пролітних конструкцій та будівельних конструкцій розширення. Описано раціональні способи підсилення таких мостів. Доведена низька ефективність їх підсилення стандартними методами через критичний корозійний знос армуючих попередньо
напружених дротів основних прогонових елементів. З розглянутих методів обрано оптимальний – заміною пролітної будови. Запропоновано нову збірно-монолітну конструктивну схему мосту збільшеної відповідно до сучасних вимог вантажопідйомності.

Розроблено аналітичну та скінчено елементну модель напружено-деформованого стану підсиленої збірно-монолітної мостової споруди з урахуванням складних інженерно-геологічних умов будівельного майданчика. Доведена необхідність підсилення існуючих пальових фундаментів. Розроблено конструктивну схему підсилення мостових опор улаштуванням додаткових рядів паль.

Улаштування нової пролітної будови та додаткових рядів паль підсилення фундаментів мостових опор заплановано виконувати у дві черги без зупинки експлуатації мостової споруди з частковим перекриттям дорожнього руху. Для цього запропоновано ефективну технологічну схему монтажу.

Біографії авторів

Володимир Олексійович Попов, Вінницький національний технічний університет

доцент кафедри будівництва, міського господарства та архітектури. Факультет будівництва, теплоенергетики та газопостачання

Ірина Вікторівна Маєвська, Вінницький національний технічний університет

доцент кафедри будівництва, міського господарства та архітектури. Факультет будівництва, теплоенергетики та газопостачання

Аліна Володимирівна Попова, Донецький національний університет імені Василя Стуса, м. Вінниця

студентка, Факультет хімії, біології та біотехнологій

Максим Ярославович Жиловський, Вінницький національний технічний університет

студент. Факультет будівництва, теплоенергетики та газопостачання

Посилання

Popov VOLODYMYR, Voitsehivskiy OLEXANDR The effective method of strengthening of reinforced concrete beam bridges by arrangement of the horizontal steel-concrete cover system. Concrete structures for resilient society. Proceeding of the FIB Symposium 2020, 22-24 November, China, Shanghai. Chapter 12. P. 1258 – 1264.

Dement'yev, V.A. Usileniye i rekonstruktsiya mostov na avtomobil'nykh dorogakh: Ucheb. posobiye / V.A. Dement'yev, V.P. Volokitin, N.A. Anisimova; pod obshch. red. prof. V.A. Dement'yeva; VGASU. – Voronezh, 2006. 116 s.

Kvasha V., Sobko J., Stechyshyn S. Reconstruction of highway concrete bridge with widening of the span structure / V. Kvasha, J. Sobko, S. Stechyshyn // III Ogulnopolska konf. mostowcuw “Konstrukcja i wyposaźenie mostuw”.- Wisla: ZMRP, 1997. – S. 209-212.

Kvasha V.G. Mosti ta shlyakhoprovodi, rekonstruyovaní za proyektami Galuzevoí̈ naukovo-doslídnoí̈ laboratoríí̈ №88 (GNDL-88) Natsíonal'nogo uníversitetu “L'vívs'ka polítekhníka” / V.G. Kvasha // L'vív: NU LP, 2017. – 53 s.

Kíslov O.G., Bíl'chenko A.V. Pro stan mostovikh sporud v m. Kharkoví. Problemi udoskonalennya rozvitku avtomobíl'no-dorozhn'ogo kompleksu m. Kharkova. Kharkív. 2007. S. 69-75.

Strakhovaya N. Ye. Ekspluatatsiya i rekonstruktsiya mostov / Strakhovaya N.Ye., Golubev V.A. i drugiye / Pod red. Lantukh-Lyashchenko A. I. – K.: Transportnaya akademiya Ukrainy, 2000. 384 s.

DBN V.2.3-4:2015 Avtomobíl'ní dorogi. Chastina Í. Proyektuvannya. Chastina ÍÍ. Budívnitstvo. [Na zamínu DBN V.2.3-4:2007]. [Chinniy víd 2016-04-01] – K.: Mínregíonbud Ukraí̈ni, 2009. – (Natsíonal'ní standarti Ukraí̈ni).

DBN V.2.3-14:2006 Mosti ta trubi. Pravila proyektuvannya. [Na zamínu SNiP 2.05.03-84]/ [chinniy víd 2006-05-06]. K.: Mínísterstvo budívnitstva, arkhítekturi ta zhitlovo-komunal'nogo gospodarstva Ukraí̈ni, 2006. – 217 s. – (Natsíonal'ní standarti Ukraí̈ni).

DBN V.1.2-:2006 Navantazhennya í vplivi. Normi proyektuvannya. [Na zamínu SNiP 2.01.07-85 (krím rozdílu 10)]. [Chinniy víd 2007-01-01] – K. : Mínbud Ukraí̈ni, 2006. – 71 s. – (Natsíonal'ní standarti Ukraí̈ni).

DBN V.1.2-14-2018 Zagal'ní printsipi zabezpechennya nadíyností ta konstruktivnoí̈ bezpeki budível' í sporud: [Chinniy víd 2019-01-01]. – K., Mínregíon Ukraí̈ni, 2018. – 30 s. – (Natsíonal'ní standarti Ukraí̈ni).

DBN V.1.2-15:2009 Mosti ta trubi. Navantazhennya ta vplivi. [Na zamínu DBN V.2.3-14:2006]. [Chinniy víd 2009-11-11] – K.: Mínregíonbud Ukraí̈ni, 2009. (Natsíonal'ní standarti Ukraí̈ni). 12. DBN V.2.3-22:2009 Mosti ta trubi. Osnovní vimogi proyektuvannya. [Na zamínu DBN V.2.3-14:2006]. [Chinniy víd 2009-11-11] – K.: Mínregíonbud Ukraí̈ni, 2009. (Natsíonal'ní standarti Ukraí̈ni).

##submission.downloads##

Переглядів анотації: 0

Опубліковано

2022-06-06

Як цитувати

[1]
В. О. Попов, І. В. Маєвська, А. В. Попова, і М. Я. Жиловський, «МЕТОД РЕКОНСТРУКЦІЇ БАЛОЧНИХ МОСТІВ БЕЗ ЗУПИНКИ ЇХ ЕКСПЛУАТАЦІЇ УЛАШТУВАННЯМ НОВОЇ ЗБІРНО-МОНОЛІТНОЇ ПРОЛІТНОЇ БУДОВИ», СучТехнБудів, вип. 31, вип. 2, с. 5–15, Чер 2022.

Номер

Розділ

БУДІВЕЛЬНІ КОНСТРУКЦІЇ

Метрики

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають

1 2 3 > >>