ПОРІВНЯННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ МЕТОДІВ РЕКОНСТРУКЦІЇ СТАЛЕЗАЛІЗОБЕТОННИХ ОДНОПРОЛІТНИХ МОСТІВ

Автор(и)

  • Володимир Олексійович Попов Вінницький національний технічний університет https://orcid.org/0000-0003-2379-7764
  • Олександр Владиславович Войцехівський Вінницький національний технічний університет
  • Олег Володимирович Стінський Заступник начальника управління-начальник відділу впровадження пріоритетних проектів регіонального розвитку Департаменту розвитку громад, будівництва та житлово-комунального господарства Хмельницької облдержадміністрації

DOI:

https://doi.org/10.31649/2311-1429-2023-1-19-26

Ключові слова:

сталезалізобетонний міст, пролітна будова, просторова сталева ферма, напружено- деформований стан, реконструкція

Анотація

У статті набув подальшого розвитку метод підсилення сталезалізобетонних однопролітних мостових споруд,
що зазнали зносу внаслідок тривалої експлуатації потребують та вимагають розширення. Описано конструктивні
рішення та принцип роботи під навантаженням існуючих типових сталезалізобетонних однопролітних мостів. Як
приклад розглянуто реальну аварійну мостову споруду у смт. Дашів Гайсинського району Вінницької області, що
потребує невідкладної реконструкції. Докладно описано основні конструктивні елементи мосту, та їх технічний стан.
Показано можливі раціональні способи розширення та підсилення споруди у двох варіантах. Варіант 1 – підсиленням
існуючих сталевих і залізобетонних конструкцій з частковим перекриттям дорожнього руху. Варіант 2 – заміною
прогонової будови із повним перекриттям роботи мосту на час виконання будівельно-монтажних робіт. Для першого
і другого варіантів розроблено принципові конструктивні схеми реконструкції споруди. Описано технологічну
послідовність посилення мостової споруди за обома згаданими методами, проаналізовано переваги та недоліки, а
також, оцінено вартісні показники реконструкції кожного з запропонованих варіантів. Доведено, що метод посилення
(варіант 1) більш доцільний за необхідності часткової експлуатації споруди під час виконання будівельно-монтажних
робіт. Такий метод дозволяє відновити проектну несучу здатність мостової споруди із забезпеченням сучасних
габаритних вимог та вимог безпеки руху за менші кошти. Методу повної заміни прогонової будови (варіант 2), не
дивлячись на вищу вартість, слід віддавати перевагу у всіх інших випадках, з огляду на динаміку постійного зростання
транспортного потоку у нашій державі. При варіанті 2 можна досягти не тільки потрібних габаритних, а й більш
високих несучих характеристик мостової споруди за більш короткий термін. Надійність та ефективність кожного з
методів підтверджено відповідними міцнісними розрахунками.

Біографії авторів

Володимир Олексійович Попов, Вінницький національний технічний університет

к.т.н., доцент кафедри будівництва, міського господарства та архітектури. Факультет будівництва, цивільної та екологічної інженерії

Олександр Владиславович Войцехівський, Вінницький національний технічний університет

к.т.н., доцент кафедри будівництва, міського господарства та архітектури. Факультет будівництва, цивільної та екологічної інженерії; завідувач науково-дослідної лабораторії ефективних будівельних конструкцій

Олег Володимирович Стінський, Заступник начальника управління-начальник відділу впровадження пріоритетних проектів регіонального розвитку Департаменту розвитку громад, будівництва та житлово-комунального господарства Хмельницької облдержадміністрації

Магістрант кафедри БМГА Вінницького національного технічного університету

Посилання

Popov VOLODYMYR, Voitsehivskiy OLEXANDR The effective method of strengthening of reinforced concrete beam bridges by arrangement of the horizontal steel-concrete cover system. Concrete structures for resilient society. Proceeding of the FIB Symposium 2020, 22-24 November, China, Shanghai. Chapter 12. P. 1258 – 1264.

V.O. Popov, I.V. Mayevsʹka, A.V. Popova, i M.YA. Zhylovsʹkyy. Metod rekonstruktsiyi balochnykh mostiv bez zupynky yikh ekspluatatsiyi ulashtuvannyam novoyi zbirno-monolitnoyi prolitnoyi budovy. Suchasni tekhnolohiyi, materialy i konstruktsiyi v budivnytstvi. Naukovo-tekhnichnyy zbirnyk. Vinnytsya, VNTU, 2021-2. S. 5-15.

Popov V.O., Voytsekhivsʹkyy O.V. Metod pidsylennya zalizobetonnykh mostovykh opor ulashtuvannyam bitrapetseidalʹnoyi oboymy. Suchasni tekhnolohiyi, materialy i konstruktsiyi v budivnytstvi. Naukovo-tekhnichnyy zbirnyk. Vinnytsya, VNTU, 2022-1. S. 5 – 13.

Popov V.O. i Voytsekhivsʹkyy O.V. Ratsionalʹnyy metod rozshyrennya habarytu vuzʹkykh stalezalizobetonnykh mostiv z nepovnym perekryttyam rukhu [Elektronnyy resurs] / V.O. Popov, O.V. Voytsekhivsʹkyy // Tezy dopovidi na mizhnarodniy konferentsiyi «Vprovadzhennya innovatsiynykh materialiv i tekhnolohiy pry proektuvanni, budivnytstvi ta ekspluatatsiyi ob`yektiv transportnoyi infrastruktury v ramkakh prohramy «Velyke Budivnytstvo». Kyyiv, 24-25.11.2022. – Elektron. tekst. dani. – 2022. S. 166 – 171. Rezhym dostupu: https://drive.google.com/file/d/1-kUn6INFk-1P8u0dhA5sKsMBvoHZ6WSv/view

DBN V.1.2-:2006. Navantazhennya i vplyvy. Normy proektuvannya. [Na zaminu SNyP 2.01.07-85 (krim rozdilu 10)]. [Chynnyy vid 2007-01-01] – K. : Minbud Ukrayiny, 2006. – 71 s. – (Natsionalʹni standarty Ukrayiny).

DBN V.1.2-14-2018. Zahalʹni pryntsypy zabezpechennya nadiynosti ta konstruktyvnoyi bezpeky budivelʹ i sporud: [Chynnyy vid 2019-01-01]. – K., Minrehion Ukrayiny, 2018. – 30 s. – (Natsionalʹni standarty Ukrayiny).

DBN V.2.3-22:2009 Mosty ta truby. Osnovni vymohy proektuvannya. [Na zaminu DBN V.2.3-14:2006]. [Chynnyy vid 2009-11-11] – K.: Minrehionbud Ukrayiny, 2009. (Natsionalʹni standarty Ukrayiny).

DSTU-N B V.2.3-23:2012. Nastanova z otsinyuvannya i prohnozuvannya tekhnichnoho stanu avtodorozhnikh mostiv. Vved. z 1 hrudnya 2013 r. na zaminu DSTU-N B V.2.3-23:2009. K.: Minbud Ukrayiny, 2013. – 36 s.

DBN V.1.2-15:2009 Mosty ta truby. Navantazhennya ta vplyvy. [Na zaminu DBN V.2.3-14:2006]. [Chynnyy vid 2009-11-11] – K.: Minrehionbud Ukrayiny, 2009. (Natsionalʹni standarty Ukrayiny).

DBN V.2.3-4:2015 Avtomobilʹni dorohy. Chastyna I. Proektuvannya. Chastyna II. Budivnytstvo. [Na zaminu DBN V.2.3-4:2007]. [Chynnyy vid 2016-04-01] – K.: Minrehionbud Ukrayiny, 2009. – (Natsionalʹni standarty Ukrayiny).

DBN V.2.3-14:2006 Mosty ta truby. Pravyla proektuvannya. [Na zaminu SNyP 2.05.03-84]/ [chynnyy vid 2006-05-06]. K.: Ministerstvo budivnytstva, arkhitektury ta zhytlovo-komunalʹnoho hospodarstva Ukrayiny, 2006. – 217 s. – (Natsionalʹni standarty Ukrayiny).

Dementʹyev, V.A. Posylennya ta rekonstruktsiya mostiv na avtomobilʹnykh dorohakh: Navch. posibnyk/V.A. Dementʹyev, V.P. Volokitin, N.A. Anisimova; za zah. red. prof. V.A. Dementʹyeva; VDASU. V:, 2006. - 116 s.

##submission.downloads##

Переглядів анотації: 0

Опубліковано

2023-08-17

Як цитувати

[1]
В. О. Попов, О. В. Войцехівський, і О. В. Стінський, «ПОРІВНЯННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ МЕТОДІВ РЕКОНСТРУКЦІЇ СТАЛЕЗАЛІЗОБЕТОННИХ ОДНОПРОЛІТНИХ МОСТІВ», СучТехнБудів, вип. 34, вип. 1, с. 19–26, Сер 2023.

Номер

Розділ

БУДІВЕЛЬНІ КОНСТРУКЦІЇ

Метрики

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають

1 2 > >>