МЕТОД ПІДСИЛЕННЯ ЗАЛІЗОБЕТОННИХ МОСТОВИХ ОПОР УЛАШТУВАННЯМ БІТРАПЕЦЕІДАЛЬНОЇ ОБОЙМИ

Автор(и)

  • Володимир Олексійович Попов Вінницький національний технічний університет https://orcid.org/0000-0003-2379-7764
  • Олександр Владиславович Войцехівський Вінницький національний технічний університет

DOI:

https://doi.org/10.31649/2311-1429-2022-1-5-13

Ключові слова:

пролітна будова, деформаційний шов, двоконсольна мостова опора, ригель, напружено-деформований стан, самоущільнюючий бетон, суперпластифікатори, залізобетонна обойма

Анотація

У статті набув подальшого розвитку метод підсилення залізобетонних мостових опор улаштуванням залізобетонних обойм на прикладі аварійної мостової споруди розташованої на дорозі державного значення М-12 у м. Гайсин Вінницької області. Доведено, що для довготривалої експлуатації мостових опор, окрім улаштування підсилення, необхідна герметизація деформаційних швів прогонових будов, розташованих безпосередньо над опорами. Описано основні складові частини проміжних опор мостів, зведених в Україні протягом другої половини ХХ сторіччя. Розглянуто типові дефекти, що виникають на двоконсольних опорах мостових споруд протягом тривалої експлуатації. Оцінено ступінь небезпеки кожного з дефектів. Доведено системний характер дефектів і пошкоджень збірних залізобетонних ригелів. Розглянуті ймовірні причини виникнення дефектів опор, а саме: руйнування деформаційних швів пролітних будов і, як наслідок, регулярне довготривале непроектне замочування опор; порушення цілісності захисного шару робочого армування консольних ділянок ригелів внаслідок їх перевантаження; вимивання розчину зі швів обмонолічення півригелів через його низьку марку; корозія арматури; втрата морозостійкості, зростання динамічних впливів. Розглянуто конструкцію та типові дефекти стандартних збірних бетонних підферменників, що улаштовуються на мостових опорах для безпосереднього сприйняття навантажень від прогонових будов. Розглянуто стандартні способи підсилення мостових опор та підферменників, їх переваги та недоліки. У статті наголошено на важливості і необхідності відновлення герметичності деформаційних швів шляхом застосування сучасних конструкцій типу Maurer у сукупності з улаштуванням монолітних прогонових чи накладних плит підсилення пролітних будов. Запропонована оригінальна форма обойм для мостових двоконсольних опор у вигляді пари трапецій, що суттєво покращує їх архітектурну виразність та оптимізує конструктивну схему опор. Запропоновано використовувати самоущільнюючі бетони для економії матеріальних витрат і часу при зведенні тимчасових спеціальних та допоміжних засобів (опалубки) для обмонолічення обойми. Запропоновано ефективна методика та раціональна технологічна послідовність виконання робіт з підсилення.

Узагальнено практичний досвід з виконання будівельно-монтажних робіт по обмоноліченню опор самоущільнюючими бетонними сумішами, виготовленими за технологією фірми Sika за запропонованою авторами статті методикою. Узагальнено досвід експлуатації мостової споруди після герметизації деформаційних швів та капітального ремонту опор.

Біографії авторів

Володимир Олексійович Попов, Вінницький національний технічний університет

к.т.н., доцент кафедри будівництва, міського господарства та архітектури

Олександр Владиславович Войцехівський, Вінницький національний технічний університет

к.т.н., доцент кафедри будівництва, міського господарства та архітектури.

Посилання

Popov VOLODYMYR, Voitsehivskiy OLEXANDR The effective method of strengthening of reinforced concrete beam bridges by arrangement of the horizontal steel-concrete cover system. Concrete structures for resilient society. Proceeding of the FIB Symposium 2020, 22-24 November, China, Shanghai. Chapter 12. P. 1258 – 1264.

Dement'yev, V.A. Usileniye i rekonstruktsiya mostov na avtomobil'nykh dorogakh: Ucheb. posobiye / V.A. Dement'yev, V.P. Volokitin, N.A. Anisimova; pod obshch. red. prof. V.A. Dement'yeva; VGASU. Voronezh, 2006. – 116 s.

Tipovoy proyekt №3-503.2 Opory iz sbornogo zhelezobetona i betona pod unifitsirovannyye proletnyye stroyeniya dlinnoy do 33 m dlya mostov i puteprovodov na zheleznykh dorogakh i dlinnoy do 42 m dlya mostov i puteprovodov na avtomobil'nykh dorogakh. Razdel 1. Promezhutochnyye massivno-stolbchatyye opory pri tolshchine l'da 1 m. Gosudarstvennyy proizvodstvennyy komitet po transportnomu stroitel'stvu SSSR, GPI «Soyuzdorproyekt». M., 1964 – 118 s.

Koval' P.M., Polyuga R.Í., Fal' A.Ê., Boyko C.Í. Zabezpechennya yekspluatatsíynoí̈ nadíyností deformatsíynikh shvív avtodorozhníkh mostív. Dorogi í mosti. Kií̈v, 2009. Vip. 11. S. 164-173.

Yefanov A.V., Ivanov O.K., Ovchinnikov I.G. Problemy primenimosti i ekspluatatsionnoy nadezhnosti deformatsionnykh shvov mostovykh sooruzheniy //Transportnoye stroitel'stvo, 2007. – №4. – S. 15-20.

DBN V.2.3-14:2006 Mosti ta trubi. Pravila proyektuvannya. [Na zamínu SNiP 2.05.03-84]/ [chinniy víd 2006-05-06]. K.: Mínísterstvo budívnitstva, arkhítekturi ta zhitlovo-komunal'nogo gospodarstva Ukraí̈ni, 2006. – 217 s. – (Natsíonal'ní standarti Ukraí̈ni).

DBN V.1.2-15:2009 Mosti ta trubi. Navantazhennya ta vplivi. [Na zamínu DBN V.2.3-14:2006]. [Chinniy víd 2009-11-11] – K.: Mínregíonbud Ukraí̈ni, 2009. (Natsíonal'ní standarti Ukraí̈ni).

DBN V.2.3-22:2009 Mosti ta trubi. Osnovní vimogi proyektuvannya. [Na zamínu DBN V.2.3-14:2006]. [Chinniy víd 2009-11-11] – K.: Mínregíonbud Ukraí̈ni, 2009. (Natsíonal'ní standarti Ukraí̈ni).

##submission.downloads##

Переглядів анотації: 0

Опубліковано

2022-06-28

Як цитувати

[1]
В. О. Попов і О. В. Войцехівський, «МЕТОД ПІДСИЛЕННЯ ЗАЛІЗОБЕТОННИХ МОСТОВИХ ОПОР УЛАШТУВАННЯМ БІТРАПЕЦЕІДАЛЬНОЇ ОБОЙМИ», СучТехнБудів, вип. 32, вип. 1, с. 5–13, Чер 2022.

Номер

Розділ

БУДІВЕЛЬНІ КОНСТРУКЦІЇ

Метрики

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають