THE INFLUENCE OF ADVERTISEMENT ON CITY ARCHITECTURE AND THE ANALYSIS OF THE WORLD EXPERIENCE ON ITS USE

Authors

  • Vitaliy Shvets Вінницький національний технічний університет
  • Olena Pidhorna Вінницький національний технічний університет
  • Marina Tabachishina Вінницький національний технічний університет

Keywords:

outdoor advertising, the influence of advertising on architecture, energy efficiency, solar panels

Abstract

The role of advertising in urban space is marked. An analysis of the influence of outdoor advertising on the city
architecture was conducted. The ways of limiting outdoor advertising in the architectural-historical part of the city in
foreign practice are analyzed. Alternative ways of using big-boards are suggested. The power supply of big boards and
illumination of the adjoining territory to them is offered with the help of placing solar panels on exploited and not exploited
parts of the big board.

Author Biographies

Vitaliy Shvets, Вінницький національний технічний університет

к.т.н., доцент кафедри будівництва, міського господарства і архітектури

Olena Pidhorna, Вінницький національний технічний університет

студентка

Marina Tabachishina, Вінницький національний технічний університет

студентка

References

1. Швець В. В. Вплив містобудівної ситуації на психологічний стан водіїв / В. В. Швець, О. Г. Веремій, К. С. Маснюк //
Сучасні технології, матеріали і конструкції в будівництві. – 2012. – № 1. – С. 109-112.
2. Гюлєв Н.У. Особливості ергономіки та психофізіології в діяльності водія / Н.У. Гюлєв. – Хар. нац. ак. міськ. госп-ва,
2012. – 185 с.
3. Швець В. В. Аналіз впливу колористики міських вулиць на психоемоційний стан водія (на прикладі вул. Соборної
м. Вінниці) / В. В. Швець, О. М. Адамчук // Сучасні технології, матеріали і конструкції в будівництві. – 2015. – № 1.
– С. 98-105.
4. Швець В. В. Моделювання вуличного простору озелененням та його вплив на психоемоційний стан водія /
В. В. Швець, В. А. Кашканов, Л. В. Кучеренко, О. М. Адамчук // Вісник машинобудування та транспорту, [S.l.], n. 1,
p. 102-109, july 2016. ISSN 2413-4503.

Downloads

Abstract views: 4

Published

2017-11-30

How to Cite

[1]
V. Shvets, O. Pidhorna, and M. Tabachishina, “THE INFLUENCE OF ADVERTISEMENT ON CITY ARCHITECTURE AND THE ANALYSIS OF THE WORLD EXPERIENCE ON ITS USE”, СучТехнБудів, vol. 23, no. 2, Nov. 2017.

Issue

Section

URBAN CONSTRUCTION AND ARCHITECTURE

Metrics

Downloads

Download data is not yet available.

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>