THE INFLUENCE OF ADVERTISEMENT ON CITY ARCHITECTURE AND THE ANALYSIS OF THE WORLD EXPERIENCE ON ITS USE
Keywords:
outdoor advertising, the influence of advertising on architecture, energy efficiency, solar panelsAbstract
The role of advertising in urban space is marked. An analysis of the influence of outdoor advertising on the city
architecture was conducted. The ways of limiting outdoor advertising in the architectural-historical part of the city in
foreign practice are analyzed. Alternative ways of using big-boards are suggested. The power supply of big boards and
illumination of the adjoining territory to them is offered with the help of placing solar panels on exploited and not exploited
parts of the big board.
References
Сучасні технології, матеріали і конструкції в будівництві. – 2012. – № 1. – С. 109-112.
2. Гюлєв Н.У. Особливості ергономіки та психофізіології в діяльності водія / Н.У. Гюлєв. – Хар. нац. ак. міськ. госп-ва,
2012. – 185 с.
3. Швець В. В. Аналіз впливу колористики міських вулиць на психоемоційний стан водія (на прикладі вул. Соборної
м. Вінниці) / В. В. Швець, О. М. Адамчук // Сучасні технології, матеріали і конструкції в будівництві. – 2015. – № 1.
– С. 98-105.
4. Швець В. В. Моделювання вуличного простору озелененням та його вплив на психоемоційний стан водія /
В. В. Швець, В. А. Кашканов, Л. В. Кучеренко, О. М. Адамчук // Вісник машинобудування та транспорту, [S.l.], n. 1,
p. 102-109, july 2016. ISSN 2413-4503.
Downloads
-
PDF (Українська)
Downloads: 2
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2017 Vitaliy Shvets, Olena Pidhorna, Marina Tabachishina
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.