FEATURES OF FORMATION THREE-DIMENSIONAI ARRANGEMENT WHOLESALE AND RETAIL MARKETS

Authors

  • Lilia Kucherenko Vinnytsia National Technical University
  • Victoria Harnaha Vinnytsia National Technical University
  • Igor Babiy Odessa State Academy of Construction and Architecture
  • Vitalii Redka Vinnytsia National Technical University

Keywords:

market complex, three-dimensional arrangement, wholesale and retail markets, the formation of the wholesale market, wholesale markets

Abstract

This article reviews the main features of formation of three-dimensional arrangement of wholesale and retail market facilities. Showing rational and functional structure of wholesale and retail market sector, and the ratio of area and population that is served by this complex. Researched and formulated the basic principles of three-dimensional arrangement of wholesale and retail market facilities. These means of implementing basic techniques of formation is volume-spatial composition of wholesale and retail market facilities.

Author Biographies

Lilia Kucherenko, Vinnytsia National Technical University

Ph.D., assistant professor of construction, urban and architectural

Victoria Harnaha, Vinnytsia National Technical University

Ph.D., assistant professor of construction, urban and architectural

Igor Babiy, Odessa State Academy of Construction and Architecture

Ph.D., assistant professor of technology building production

Vitalii Redka, Vinnytsia National Technical University

student

References

1. Гарнага В. Л. Дослідження міського середовища для маломобільних груп населення / Кучеренко Л. В., Петюренко Л. П., // Науково-технічний збірник «Сучасні технології матеріали і конструкції в будівництві». – №2. – ВНТУ, 2015 – С 85-90.
2. Ніколаєнко В. А. Моделювання розміщення мережі оптових та оптово-роздрібних продовольчих ринкових комплексів у Полтавському регіоні / Ніколаєнко В. ., Шлапко Л. В. // Науково-технічний збірник «Комунальне господарство міст». – №118. – Х.: ХНУМГ ім. О. М. Бекетова, 2014 – С. 142-149.
3. Шлапко Л. В. Архітектурно-містобудівні принципи формування оптово-роздрібних продовольчих ринкових комплексів / Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата архітектури // Полтава, ПНТУ ім. Ю. Кондратюка, 2016. – С. 229
4. Шлапко Л. В. До проблеми формування мережі оптових та оптово-роздрібних продовольчих ринкових комплексів на рівні районного планування // Сучасні проблеми архітектури та містобудування: науково-технічний збірник / Відпов. Ред. М. М. Дьомін. – К.: КНУБА, 2015. – Вип. 38. – С. 114-120.
5. Шлапко Л. В. Передумови формування оптових та оптово-роздрібних продовольчих ринкових комплексів // Містобудування та територіальне планування: Науково-технічний збірник / Відпов. ред. М. М. Осетрин. – К., КНУБА, 2015. – Вип. 55. – С. 489 – 496.
6. Шмелева Л. М. Архитектура оптово-розничных рынков / Л. М. Шмелева // Архитектура и строительство Москвы. – 1998. – 108 – 113.

Downloads

Abstract views: 27

Published

2017-08-22

How to Cite

[1]
L. Kucherenko, V. Harnaha, I. . Babiy, and V. Redka, “FEATURES OF FORMATION THREE-DIMENSIONAI ARRANGEMENT WHOLESALE AND RETAIL MARKETS”, СучТехнБудів, vol. 22, no. 1, pp. 70–74, Aug. 2017.

Issue

Section

URBAN CONSTRUCTION AND ARCHITECTURE

Metrics

Downloads

Download data is not yet available.