ROLE OF THE COMMERCIAL ORGANIZATION IN TACKLING SOCIAL INEQUITIES IN URBAN SPACE
Keywords:
town, city management, urban development, the city's economy, globalization, commercial organizationsAbstract
The
The article discusses the conceptual approaches and modern trends in the management of the development of the modern city. Tendencies of development of modern cities and functional changes occurring in the economic space of the city. Analyzes the issues of city management in the context of globalization and the role of commercial organizations.
References
1. Алексеева-Бескина Т. И. Саморазвивающаяся система города и константы переходных процессов урбогенеза // Город в процессах исторических переходов. Теоретические аспекты и социокультурные характеристики. М.: «Наука», 2001.
2. Базалук О. А., Владленова И. В. Философские проблемы космологии: Монография. Харьков: НТИ «ХПИ», 2013.
3. Белл Д. Социальные рамки информационного общества. М.: Экономика, 2004. – 308 с.
4. Войцеховыч В. Э. Антропный принцип как философско-математическая проблема: существует ли число человека? // Вестник Тверского государственного университета. Серия «Философия». 2007. – № 3 (31). – С. 23-32.
5. Дридзе Т. М. Экоантропоцентрическая парадигма в социальном знании и управлении // Человек. – 1998. – № 2. – С. 51.
6. Зацепилин Ю. В. Город как социум в эпоху всеобщей информатизации. Челябинск: НП «Институт развития города», 2006.
7. Кайсарова В. П. Городское управление. – СПб., 2003.
8. Митчелл У. Я. Человек, город, сети. – М.: Strelka Press, 2012. – 328 с.
9. Никитин В., Чудновский Ю. Основание иного. – К.: Оптима, 2011. – 176 с.
10. Паламарчук M. Город как социокультурный феномен: Дис. ...канд. филос. наук. Мурманск, 2009. – 134 с.
11. Трубина Е. Г. Город в теории: опыт осмысления пространства. М.: Новое литературное обозрение, 2011. – 520 с.
12. Флорида Р. Креативный класс: люди, которые меняют будущее. М.: Издательский дом «Классика-ХХ1», 2007.
2. Базалук О. А., Владленова И. В. Философские проблемы космологии: Монография. Харьков: НТИ «ХПИ», 2013.
3. Белл Д. Социальные рамки информационного общества. М.: Экономика, 2004. – 308 с.
4. Войцеховыч В. Э. Антропный принцип как философско-математическая проблема: существует ли число человека? // Вестник Тверского государственного университета. Серия «Философия». 2007. – № 3 (31). – С. 23-32.
5. Дридзе Т. М. Экоантропоцентрическая парадигма в социальном знании и управлении // Человек. – 1998. – № 2. – С. 51.
6. Зацепилин Ю. В. Город как социум в эпоху всеобщей информатизации. Челябинск: НП «Институт развития города», 2006.
7. Кайсарова В. П. Городское управление. – СПб., 2003.
8. Митчелл У. Я. Человек, город, сети. – М.: Strelka Press, 2012. – 328 с.
9. Никитин В., Чудновский Ю. Основание иного. – К.: Оптима, 2011. – 176 с.
10. Паламарчук M. Город как социокультурный феномен: Дис. ...канд. филос. наук. Мурманск, 2009. – 134 с.
11. Трубина Е. Г. Город в теории: опыт осмысления пространства. М.: Новое литературное обозрение, 2011. – 520 с.
12. Флорида Р. Креативный класс: люди, которые меняют будущее. М.: Издательский дом «Классика-ХХ1», 2007.
Downloads
-
PDF (Русский)
Downloads: 2
Abstract views: 4
Published
2016-02-29
How to Cite
[1]
Z. Mahrupova and Сubko V., “ROLE OF THE COMMERCIAL ORGANIZATION IN TACKLING SOCIAL INEQUITIES IN URBAN SPACE”, СучТехнБудів, vol. 19, no. 2, pp. 106–110, Feb. 2016.
Issue
Section
URBAN CONSTRUCTION AND ARCHITECTURE
License
Copyright (c) 2016 Zulfyya Mahrupova, Vladislav Сubko
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.