ТЕХНОЛОГІЧНІ РІШЕННЯ УКРІПЛЕННЯ УКОСІВ АВТОМОБІЛЬНИХ ДОРІГ
DOI:
https://doi.org/10.31649/2311-1429-2025-1-68-73Ключові слова:
укріплення укосів, автомобільна дорога, технологічні рішення.Анотація
В статті досліджуються проблеми пов’язані з особливостями укріплення укосів автомобільних доріг. Виконаний
аналіз факторів, що впливають на процес руйнування укосів земляного полотна. Досліджено класифікацію типів
укріплення укосів. Що дозволить приймати оптимальні рішення щодо застосування технологічних рішень.
Сформовано основні принципи, які необхідно дотримуватись при виборі конкретних технологічних рішень щодо
укріплення укосів земляного полотна автомобільних доріг.
Особлива увага приділяється сучасним технологічним рішенням та матеріалам, що застосовуються у даній
області, включаючи біотехнічні методи, геоситетичні матеріали, використання бетону, каменю, а також укріплення
паль та анкерів. Розглянуто переваги та сфери застосування, а також технологічні рішення процесів укріплення
укосів. Питання укріплення укосів має особливу актуальність, оскільки необхідним є попередження їх руйнування під
дією природніх та антропогенних факторів, таких як: ерозія, опади, зміни рівня грунтових вод та вібрації від руху
тарнспорту. Укісні частини дорожніх конструкцій є одними із найуразливіших елементів. Стаття присвячена
застосуванню сучасних матеріалів для укріплення укосів з метою забезпечення надійного функціонування
автомобільниз доріг або окремих її частин в різних умовах будівництва та під різними впливами.
При виконанні застосуванні у практиці обраних технологічних рішень необхідним є використання рекомендацій
нормативної літератури щодо проєктування, будівництва та експлуатації автомобільних доріг.
Посилання
Xu, X., K. Zhang, Y. Kong, J. Chen, and B. Yu, “Effectiveness of Erosion Control
Measures Along the Qinghai–Tibet Highway, Tibetan Plateau, China,” Transportation
Research Part D 11, 2016, pp. 302–309.
Alberta Transportation, “Erosion and Sediment Control Methods,” In Design Guidelines
for Erosion and Sediment Control for Highways, Alberta Transportation, Edmonton, AB,
Canada, 2013.
Berg, R.R., B.R. Christopher, and N.C. Samtani, Design of Mechanically Stabilized Earth
Walls and Reinforced Soil Slopes, Volume II, Report FHWA-NHI-10-025, Federal
Highway Administration, Washington, D.C., 2009.
##submission.downloads##
-
PDF
Завантажень: 0
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.