ПЕРСПЕКТИВИ ВИКОРИСТАННЯ ТЕХНОЛОГІЇ БЕЗПЕРЕРВНО АРМОВАНОГО БЕТОНУ У ДОРОЖНЬОМУ БУДІВНИЦТВІ УКРАЇНИ
DOI:
https://doi.org/10.31649/2311-1429-2024-2-60-66Ключові слова:
CRCP, безперервно армований бетон, цементобетонне покриття, дорожнє будівництво, ремонт доріг, композитна арматура, цифрова інфраструктура, довговічність покриття, екологічність, техніко-економічний аналізАнотація
У статті досліджено перспективи використання безперервно армованого бетону (CRCP) у дорожньому будівництві України. Розглянуто сучасні виклики вітчизняної дорожньої галузі та проаналізовано світовий досвід застосування CRCP як технології підвищеної довговічності. Окреслено переваги CRCP над асфальтобетонними та звичайними цементобетонними покриттями, зокрема відсутність термошвів, зменшення експлуатаційних витрат, високу тріщиностійкість. Особливу увагу приділено композитній арматурі як інноваційному елементу конструкції. Представлено таблиці й графіки, що порівнюють техніко-економічні показники різних типів покриттів. Наведено приклад умовного пілотного проєкту на трасі М-06, що підтверджує ефективність технології. Розкрито нормативно-правові бар’єри та запропоновано шляхи імплементації CRCP у національні будівельні стандарти. Стаття ілюструє важливість цифровізації процесів будівництва та контролю за станом покриттів з метою досягнення сталого розвитку транспортної інфраструктури України.
Посилання
Hameliak I. P., Dmytrychenko A. M., Nahaychuk V. M., Raikovskyi V. F., Bykovets M. M. Osoblyvosti tekhnolohii pidsylenia dorozhnikh pokryttiv sharamy tsemientobetonui // Dorohy i mosty. – 2020. – Vyp. 22. – S. 63–78. – URL: https://nidi.org.ua/files/upload/%D0%97%D0%B1_%D0%94%D0%BE%D1%80%D0%BE%D0%B3%D0%B8%20%D1%96%20%D0%BC%D0%BE%D1%81%D1%82%D0%B8%20_2020%20%E2%84%9622%20c%2063-78.pdf.
DSTU-N B V.2.3-36:2016. Nastanova z vlashtuvannia zhorstkogo dorozhnoho odiagu. – Kyiv, 2017. – 30 s.
Hameliak I.P., Koretskyi A.S., Koretskyi S.S. Pro neobkhidnist' budivnytstva tsemientobetonnykh pokryttiv v Ukraini // Avtoshliakhovyk Ukrainy. – 2013. – № 5 (201). – S. 24–26.
MP V.2.7-37641918-885:2017. Metodychni rekomendatsii shchodo zabezpechennia nadiinosti konstruktsii zhorstkykh dorozhnikh odiahiv avtomobil'nykh dorih pry vykorystanni vysokomitsnoho tsemientobetonu. – Kyiv, 2017. – 66 s.
GBN V.2.3-37641918-557:2016. Avtomobil'ni dorohy. Dorozhnii odiag zhorstkyi. Proiektuvannia. – 2016. – 74 s.
Hameliak I. P., Shurhaia A. H., Dmytrychenko A. M. Dorozhnii tsemientobeton dlia budivnytstva mistsevykh dorih // Avtomobil'ni dorohy i dorozhne budivnytstvo. – 2019. – Vyp. 106. – S. 12–23. – URL:
http://publications.ntu.edu.ua/avtodorogi_i_stroitelstvo/106/12.pdf.
R V.2.3-37641918-917:2021. Rekomendatsii z proiektuvannia ta vlashtuvannia tsemientobetonnoho dorozhnoho pokryttia bezperervno armovanoho. – Ukravtodor, 2021. – 48 s.
DBN V.2.3-4:2015. Avtomobil'ni dorohy. Chastyna I. Proiektuvannia. Chastyna II. Budivnytstvo. – 2015.
DBN V.2.3-5:2018. Vulytsi ta dorohy naselenykh punktiv. – 2018.
GBN V.2.3-218-534:2011. Sporudy transportu. Otsiniuvannia stanu betonnoho pokryttia avtomobil'nykh dorih. – 2011.
Building sustainable continuously reinforced concrete pavement using GFRP bars: case study – Highway 40 West – Montreal, Canada / Sanni A., Handy M., Thebean D. // Resilient Infrastructure. – 2016.
Continuously Reinforced Concrete Pavement Manual: Guidelines for Design, Construction, Maintenance, and Rehabilitation. – FHWA-HIF-16-026. – 2016. – URL:
https://www.fhwa.dot.gov/pavement/concrete/pubs/hif16026.pdf.
Design of Continuously Reinforced Concrete Pavements Using Glass Fiber Reinforced Polymer Rebars. – FHWA-HRT-05-081. – 2005.
First Use of GFRP Bars as Reinforcement for Continuous Reinforced Concrete Pavement / Benmokrane B., Eisa M., El-Gamal S. // CICE 2008 – Zurich, 2008.
Lemlin M. Bituminous Pavement and Continuously Reinforced Concrete Pavement (CRCP) on a Motorway in Walloon Region (Belgium). Economical Comparative Study // 9th Int. Symp. on Concrete Roads. – Istanbul, 2004. – P. 116–128.
Laurent G. Economic Comparison Between Concrete and Conventional Road Pavements in France // 9th Int. Symp. on Concrete Roads. – Istanbul, 2004. – P. 21–31.
Continuously Reinforced Concrete Pavement Performance and Best Practices. The Advanced Concrete Pavement Technology (ACPT). – FHWA-HIF-12-039, 2012. – URL:
https://www.fhwa.dot.gov/pavement/concrete/pubs/hif12039/hif12039.pdf.
Guide for Design of Pavement Structures. – Washington, DC: AASHTO, 1993. – 784 s.
Continuously Reinforced Concrete Pavement Performance and Best Practices / FHWA-RD-00-022. – Washington, DC: Federal Highway Administration, 2000. – 180 s.
Yu H. T., Von Quintus D. W., Khazanovich L. Performance of CRCP Pavements. – Iowa State University, 2015. – 156 p.
ASTM A1035/A1035M-20: Standard Specification for Deformed and Plain, Low-Carbon, Chromium, Steel Bars for Concrete Reinforcement. – ASTM International, 2020.
DSTU B V.2.3-10:2009. Pokryttia dorozhni iz tsemientobetonu. – Kyiv: Minreghionbud Ukrainy, 2009. – 28 s.
DSTU-N B V.2.3-23:2009. Nastanova z proiektuvannia dorozhnikh tsemientobetonnykh pokryttiv. – Kyiv: Minreghionbud Ukrainy, 2009. – 68 s.
Nguyen L. et al. Long-Term Performance of CRCP in Cold Regions // Journal of Transportation Engineering. – 2020. – №146(8). – P. 1–10.
Hlukhov V. S., Chornyi S. P. Tekhnolohii vlashtuvannia dorozhnikh pokryttiv iz tsemientobetonu. – Kyiv: NAU, 2021. – 212 s.
Jiang Y., Li L. Application of Composite Rebars in CRCP under Freeze–Thaw Conditions // Construction and Building Materials. – 2022. – Vol. 320. – P. 1–12.
V. A. Zelienovskyi. ULASHTUVANNIA SHARIV ZHORSTKOHO DOROZHNIOHO ODIAGU. Naukovo-vyrobnychyi zhurnal “Avtoshliakhovyk Ukrainy”. Okremyi vypusk 277’2023. S. 84-89. https://journal.insat.org.ua/wp-content/uploads/2024/03/Thesis_Conf_2023.pdf.
##submission.downloads##
-
pdf
Завантажень: 0
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.