ВИКОРИСТАННЯ ГОТОВИХ УЩІЛЬНЮВАЧІВ ШВІВ В ЦЕМЕНТОБЕТОННИХ ПОКРИТТЯХ АВТОМОБІЛЬНИХ ДОРІГ І АЕРОДРОМІВ

Ключові слова: цементобетонне покриття, герметизуючі матеріали, готові ущільнювачі швів, автомобільні дороги, аеродроми

Анотація

Підвищення вимог до надійності, працездатності і міцності дорожніх одягів викликане зростанням вантажопідйомності транспортних засобів і інтенсивності руху на дорогах. Зростаючим вимогам руху, як показує вітчизняний і світовий досвід, найбільшою мірою відповідають цементобетонні покриття. Стабільні транспортно-експлуатаційні показники, висока довговічність дають їм переваги перед покриттями, побудованими із застосуванням органічних в'яжучих.

 У цементобетонних покриттях автомобільних доріг і аеродромів у процесі будівництва і реконструкції влаштовуються поздовжні і поперечні шви різного призначення які запобігають деформаціям і руйнування покриттів  (утворення тріщин, відколи кутів і країв плит, лущення поверхневого шару бетону, поява вибоїн і раковин, вертикальні зсуви плит і їх жолоблення, руйнування стикових з'єднань і заповнювачів швів). Руйнування покриттів, як правило, має місце у випадках, коли напруги і деформації, що виникають у плитах, перевищують припустимі значення, а також при порушенні герметизації швів і тріщин.

Відновлення герметизації деформаційних швів і тріщин – важливі етапи робіт із продовження експлуатаційного ресурсу покриттів. Велику роль на ефективність роботи герметика у швах і його термін служби виявляє деформативність герметизуючих матеріалів. При виборі типу герметика враховують можливі максимальні негативні і позитивні температури повітря регіону, де експлуатуються покриття.  У цей час створені унікальні герметизуючи матеріали з використанням полімерних композицій. Ці матеріали мають високі техніко-експлуатаційні характеристики й гарантований термін служби не менш 5 років.

Ущільнення або заповнення поперечних і поздовжніх швів у цементобетонних покриттях є важливим фактором для забезпечення довгострокових експлуатаційних якостей покриття. Досвід використання різних варіантів герметизуючих матеріалів для швів показує, що їх правильна установка може забезпечити важливі засоби захисту, які покращують характеристики швів і покриттів. В останні роки в закордонній практиці дуже часто використовується для герметизації швів технологія закочування в шов еластичних цільних або порожніх гумових профілів. У цьому випадку можливе проведення робіт навіть у сиру погоду і при низьких температурах. Для установки профілів розроблені спеціальні машини.  У статті розглядаються питання герметизації поперечних та поздовжніх швів цементобетонних покриттів автомобільних доріг і аеродромів герметизуючими матеріалами, у тому числі готовими ущільнювачами, необхідність  їх використання та дослідження впливу герметизуючих матеріалів на конструкцію швів і експлуатаційні показники  цементобетонних покриттів у цілому.

Біографії авторів

Ігор Павлович Гамеляк, Національний транспортний університет

д. техн. наук, професор,завідувач кафедри «Аеропорти»

Андрій Миколайович Дмитриченко, Національний транспортний університет

к. техн. наук, доцент кафедри транспортного права та логістики

Іван Іванович Попелиш, Національний транспортний університет

к. техн. наук, доцент кафедри аеропорти

Посилання

1. Gameliak I.P. Pro efektyvnistj vykorystannja vysokomicnogho cementobetonu dlja budivnyctva zhorstkykh pokryttiv // Avtomob. doroghy i dorozhnje bud – vo, # 85, 2012. – S. 45 - 54.
2. Gameliak I.P., Korecjkyj A.S. Korecjkyj S.S., Pro neobkhidnistj budivnyctva v Ukrajini avtomobiljnykh dorigh z cementobetonnym pokryttjam// Avtoshljakhovyk Ukrajiny, 5׳201, Naukovo-tekhnichnyj zbirnyk, 2013 – S. 24 – 26.
3. GBN V.2.3-37641918-557:2016 Avtomobiljni doroghy. Dorozhnij odjagh zhorstkyj. Proektuvannja. - K.: Ukravtodor, 1997. – 218 c.
4. DSTU-N B V.2.3-36:2016 Nastanova z vlashtuvannja zhorstkogho dorozhnjogho odjaghu. Kyjiv. - DP "UkrNDNC".- 2017. – 29 s.
5. Rekomendaciji po standartyzaciji vlashtuvannja verkhnikh shariv dorozhnjogho odjaghu ob'jektiv transportnogho budivnyctva (RSVDO 01). - Drezden, 2001. – 71 s.
6. ACPA – American Concrete Pavement Association (2010) “Review of Caltrans Concrete Pavement and Unsealed Pavement Performance”.
7. D.S. BROWN CO., (2016) “Preformed Polychloroprene Compression Joint Seal Standard Specification”.
8. EVANS, L. (2013) “Arizona SPS-2 PCC Joint Seal Performance”. Applied Research Associates, Inc.
9. TB010-2018 Wikipave.org // Technical Bulletin Concrete Pavement Joint Sealing/Filling. – ACPA. - 25 p.
10. www.dsbrown.com Delastic® Preformed Pavement Seals
11. FHWA – Federal Highway Administration (1990) “Performance of Jointed Concrete Pavements” Volume Evaluation of Concrete Pavement Performance and Design Features, FHWA-RD-89-136.
12. FHWA – Federal Highway Administration (1990) “Resealing of Concrete Pavement Joints”. Pavement Rehabilitation Manual.
13. SCOFIELD, L. (2013) “Joint Sealant Life Confirmed”. Concrete Surfaces Magazine, June 2013.
Опубліковано
2020-08-28
Розділ
БУДІВЕЛЬНІ МАТЕРІАЛИ ТА ВИРОБИ